Keräämme tunnelmia ja kuvia koronaviruksen vaikutuksista Raahessa.

Suomi on poikkeustilassa ja tunnelmat vähintäänkin erikoiset. Raahen museolla seuraamme Kansallismuseon esimerkkiä ja haluamme tallentaa tunnelmia tästä historiallisesta ajanjaksosta omasta, paikallisesta näkökulmastamme. Raahelaisethan ovat normaalistikin kotona viihtyvää sakkia, onhan meidät brändättykin ”kotona kuuhistelijoiksi”. Onko arki siis muuttunut dramaattisesti vai onko kenties niin, että muutoksia tuskin huomaa? Kerro meille, millä tavoin koronavirus ja siihen liittyvät rajoitustoimet ovat vaikuttaneet elämääsi Raahessa ja raahelaisena!

Esimerkiksi me museolaiset ikävöimme tiivistä työyhteisöämme, jonka yhteydenpito on nyt rajattu lähinnä verkossa tapahtuvaksi. Normaalisti tähän vuodenaikaan kalenterit täyttyvät opastusvarauksista, mutta nyt mietimme alkukesäksi tehtyjen varausten perumista. Jaa omat havaintosi, kertomuksesi ja tunnelmasi meille Messengerillä, verkkosivujemme palautelomakkeella tai sähköpostilla museo [at] raahe.fi.

Tallennamme tunnelmat, tarinat ja kuvat osaksi raahelaista historiaa. Kuvia ja tarinoita julkaistaan, jos saamme siihen kertojalta ja kuvaajalta sekä mahdollisesti kuvassa olevilta luvan. Voit jakaa kokemuksesi omalla nimelläsi, nimimerkillä tai nimettömänä.

Kiitämme jo etukäteen.

Yksinäinen polkupyörä Porvari- ja kauppakoulun pyöräparkissa. Kuva: Raahen museo.