Taiteiden yö 18.8.

Perjantaina 18. elokuuta kaupungissa vietetään Taiteiden yötä. Museot ovat päivällä suljettuina, ovet avautuvat yleisölle 18-22 väliseksi ajaksi.

• Kruununmakasiinimuseolla kello 18 kulttuuriyhdistys Bio Huvimylly ry järjestää kaikille avoimen yleisötilaisuuden, jossa Bio Huvimyllyn historiikki-projektista kertovat äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja Satu Kallio yhdessä kirjailija Pauliina Vanhatalon kanssa. Tervetuloa kuulolle ja kertomaan omat Bio Huvimylly-muistosi!
  • Raahen Runoseuran jäsenet kiertävät museokohteissa illan mittaan ja pistävät pystyyn pop upin hengessä pieniä runotuokioita.
  • Oskari Väänäsen valokuvia-näyttely on avoinna viimeistä kertaa ennen näyttelyn purkua. Näyttelyssä esillä olevat kuvat ovat muuten myynnissä, joten pieni palanen paikallishistoriaa kuvan muodossa on napattavissa omaksi. Kuten aiempinakin vuosina, herra Patruuni ei ota vieraita vastaan Taiteiden yönä, vaan seuraavan kerran Laivapatruunin kotiin Soveliuksen talon yläkerrassa pääsee visiitille lauantaina ja sunnuntaina 12-16 välisenä aikana.
  • Myös aina yhtä kiehtova Wanha apteekki sekä Pakkahuoneen museo ovat iltasaikaan vierailtavissa. Pakkahuoneen museon edustalta saatat hämärän saavuttua yhyttää äänettömästi liikkuvan, kaipuussaan ja odotuksessaan räytyvän hahmon.
Koko Taiteiden yön ohjelmisto löytyy osoitteesta https://tapahtumataloraahe.fi/taiteiden-yo .