Museot siirtyvät kesäaikaan 1.6. alkaen

Pakkahuoneen museo ja Kruununmakasiinimuseo ovat 1.6. alkaen avoinna joka päivä ma-pe 11-17 ja la-su 12-16 aina elokuun loppuun saakka.

Myös Laivapatruunin koti Soveliuksen talon yläkerrassa sekä Wanha apteekki avaavat ovensa yleisölle heti kesäkuun alussa ollen avoinna la-su 12-16. Juhannuksen jälkeen nämäkin kohteet ovat avoinna joka päivä 6.8. saakka. Elokuun lopun ajan kohteet ovat avoinna ainoastaan lauantaisin ja sunnuntaisin.

Laivapatruunin kotiin pääsee tutustumaan tasatunnein alkavilla opastetuilla kierroksilla, joihin mahtuu kerralla mukaan 10 henkilöä. Paikka kierrokselle kannattaa varata etukäteen, mutta jos kierros ei ole täynnä, pääsee mukaan toki ilman ennakkovaraustakin. Varattavissa olevat ajat löydät täältä.

Soveliuksen talo kuvattuna Brahenkadulta. Kuva: Raahen museo.